Logo gorcumsecourant.nl


Lidia van Ingen en Rutger van Stappershoef, het nieuwe duo Stadsmanagement- en marketing in Leerdam. Foto: Anton van Balveren
Lidia van Ingen en Rutger van Stappershoef, het nieuwe duo Stadsmanagement- en marketing in Leerdam. Foto: Anton van Balveren

Stadsmanagement en -marketing van start met enquête

LEERDAM - In het toeristisch informatiepunt van Leerdam werken sinds kort citymarketing en stadsmanagement letterlijk en figuurlijk samen onder één dak. De vier floormanagers van Leerdamglassstad.nl worden vergezeld door de 'tandem' stadsmanagement en -marketing; Lidia van Ingen en Rutger van Stappershoef.

Wethouder Cees Taal sprak bij de officiële opening van het 'Tourist Information Center' vorige maand al zijn blijdschap uit het volledige team hiermee naar wens rond te hebben; ,,Leerdam verdient het echt om zo'n geweldige ploeg mensen te hebben die met heel hun hart en ziel, ongelofelijk veel passie en een schat aan ervaring de promotie van onze mooie stad Leerdam ter hand nemen. En die ploeg mensen hebben we hier nu bij elkaar. Een vakkundig team met een gezamenlijk actieplan. De samenwerking en gemeenschappelijke focus van dit team, een aantrekkelijk Leerdam om te wonen, werken, winkelen en recreëren, zorgt voor de benodigde synergie, suppletie en slagkracht.''

Taakverdeling

Er is een goede en logische onderlinge taakverdeling uitgedacht. Lidia van Ingen is vanuit de Leerdamse Ondernemers Vereniging (winkeliersvereniging van de binnenstad) aangesteld als stadsmanager. Zij neemt onder andere de rol van Ron Uyldert over voor wat betreft het contact met de ondernemers in de binnenstad en de activiteiten en evenementen die daaruit voortvloeien. Rutger van Stappershoef is als ervaren citymarketeer en stadsmanager door de Stichting Ondernemersfonds Leerdam (SOL) en de gemeente ingehuurd als verbinder tussen deze twee werkvelden. Hij staat zowel stadsmanagement als citymarketing bij met vakkundig advies en praktische werkzaamheden en richt zich vanuit stadsmarketing op het betrekken en bewust maken van de eigen bewoners uit Leerdam en omliggende plaatsen. Ook vertegenwoordigt hij Leerdam binnen regionale ontwikkelingen en netwerken als 'Utrecht Region', Lingestreek en Mooi Gorinchem, met als doel om Leerdam daar waar nodig aan te haken of te verbinden in de grensoverschrijdende gebiedsmarketing- en communicatie. De vier floormanagers van het toeristisch informatiepunt, Fleur Potters, Jolande Koole, Marie Louise van Os en Nienke Grosse Hamberg, zijn onder andere verantwoordelijk voor de marketing richting de bezoekers (toeristen) van Leerdam, het samenstellen van arrangementen, de coördinatie van vrijwilligers en het partnerprogramma van Leerdamglasstad.nl.

Start onderzoek onder eigen inwoners

Afgelopen week is er gestart met het uitzetten van een eerste onderzoek onder de eigen inwoners van Leerdam en omliggende woonplaatsen. Doel van het onderzoek is middels een startmeting inzicht te krijgen in hoe de eigen inwoners Leerdam op dit moment ervaren op het gebied van winkelen en vrijetijdsbesteding/recreatie. En, hoe Leerdam nòg aantrekkelijker gemaakt zou kunnen worden. De uitkomsten van deze zogenaamde 0-meting worden meegenomen in het uitvoeringsplan stadsmarketing. Onder alle volledig ingevulde inzendingen worden vijf 'Leerdam - Verrassingspakketten' verloot.

Ga naar www.surveymonkey.com/r/onderzoek-leerdam en laat uw mening horen. Uw input wordt zeer gewaardeerd!

Reageer als eerste
Meer berichten


Shopbox